Handelsbetingelser

 

Vigtigt angående din fortrydelsesret

Vær opmærksom på, at din 14 dages fortrydelsesret ikke gælder ved kundetilpassede produkter hos Xprint. Xprint har dog alligevel valgt, at give dig 8 dages fuld returret, da vi ikke er i tvivl om produktets høje kvalitet. Se punktet: ”Fortrydelsesret” i dette dokument.

Oplysninger om Xprint.dk

Xprint.dk
Sverigesvej 11
DK-8660 Skanderborg
Danmark

Telefon: +45 86 12 22 88
E-mail: post@xprint.dk

CVR-nr.: 29 40 46 31

Bank: Vestjysk Bank
Reg.: 7604
Kontonr.: 0001451352

Når du afgiver bestilling, accepterer du de generelle nedenstående handelsbetingelser gældende for Xprint.dk. Bag Xprint.dk står Illux A/S, som er det juridiske selskab, som aftalen indgås med.

Bestilling

Alle priser vises i DKK, og er eksklusiv moms hvis du handler som firma (B2B).

Prisen for fragt vises, når du går til kassen.

Når du har gennemført din ordre på Xprint.dk,
så vil du modtage en automatisk ordrebekræftelse med det samme via e-mail.
Ordrebekræftelsen bliver sendt til den angivne e-mail adresse.
Hvis du ikke modtager ordrebekræftelse efter at have gennemført din ordre,
så bedes du kontakte Xprint på +45 86 12 22 88 eller post@xprint.dk, da der kan være sket en fejl.
Husk altid at tjekke om din ordrebekræftelse er endt i din spam mappe.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på xprint.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Betaling

Vi trækker først pengene, når varen sendes.
Du har følgende 2 muligheder for betaling:

  1. Betalingskort (debit- og kreditkort): Vi modtager følgende kort:
    Dankort VISA/Dankort Visa-electron Mastercard VISA  og JBC
  2. Faktura (7 dages betalingsfrist): Du modtager girokort via mail som skal betales indenfor 7 dage.

 

Sikkerhed

Betales der med betalingskort eller e-dankort, er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 DDK, hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken xprint.dk eller andre har mulighed for at læse oplysningerne.

Send aldrig penge til xprint.dk pr. brev. Vi kan ikke påtage os ansvaret for evt. bortkomne kontanter, checks, frimærker eller andet sendt til xprint.dk pr. brev.

 

Produktionstid

Produktionstiden er normalt 5 hverdage. Man kan som kunde vælge en af vores express-services for hurtigere ekspedition.

Levering

Den normale leveringstid er ca. produktionstid plus 1 - 3 hverdage. Forvent længere leveringstid på Glas og akryl produkter.

Ønskes den præcise dato kan xprint.dk kontaktes telefonisk på +45 86 12 22 88 eller på mail post@xprint.dk.

Ved mindre pakker kan man vælge mellem fragtmulighederne GLS eller Post Danmark til udbringning. Ved større pakker sker forsendelsen med Danske Fragtmænd A/S.

Ønskes levering til udlandet, vil der blive opkrævet en ekstra leveringspris, svarende til den øgede forsendelsesudgift for xprint.dk. Du vil altid blive oplyst denne pris inden vi starter produktionen af det bestilte produkt, og du har selvfølgelig mulighed for at lade handlen gå tilbage, hvis du på baggrund af forsendelsesprisen ikke ønsker, at gennemfører ordren.

Vi har følgende leveringsmuligheder på Xprint -

GLS pakkeshop 59 kr.

GLS erhvervspakke 59 kr.

Post Danmark - Privatpakke 90 kr.

Hent hos Xprint 0 kr.

Danske fragtmænd 150 kr.


Forsinkelser

Indtræffer forsinkelser, er bestilleren kun berettiget til at ophæve aftalen, såfremt han samtidig med aftalens indgåelse har præciseret betydningen af, at levering sker på nøjagtig bestemt tid, og at han af Xprint har fået tilkendegivelse om at dette kan overholdes.

 

Transportskade

B2B-kunder skal straks undersøge varen ved modtagelsen for om emballagen har synlige skader. Hvis varen er transportskadet, kvittér da IKKE for modtagelsen. Fragtmanden skal tage pakken med retur, og du bedes herefter kontakte os omkring dette. Hvis du først opdager skaden på varen efter kvittering, skal du straks henvende dig til os med dokumentation for skaden. Herunder skaden på både produktet og emballagen. Sørg altid for at gemme emballagen til sagen er afgjort.
B2C kunder opfordres til at følge samme metode.

 

Hvornår trækker vi pengene for din ordre?

Vi trækker først pengene, når varen sendes.

 

Fortrydelsesret

Du har 8 dages fortrydelsesret efter produktionen påbegyndes.

Vi sender nye ordre til produktion dagen efter man har bestilt, kl 8:00 om morgenen,
med mindre man benytter vores normal express eller super express, så bliver din ordre sendt videre til produktion med det samme.

Uden express produktion, vil produktet være færdig senest 5 hverdage efter man har bestilt. Derefter vil man som kunde modtage sine produkter 1-2 hverdage efter.
Normal express produktion, vil produktet være færdig senest 3 hverdage efter man har bestilt. Derefter vil man som kunde modtage sine produkter 1-2 hverdage efter.
Super express produktion, vil produktet være færdig senest 1 hverdage efter man har bestilt. Derefter vil man som kunde modtage sine produkter 1-2 hverdage efter.

Det er ikke muligt at vælge express produktion for Glas- & Akrylprint produkter, da disse produkttyper har længere produktionstid.
Produktionen påbegyndes også dagen efter man har bestilt, kl 8:00 om morgenen, for Glas- & Akrylprint produkter.

For at benytte dig af din fortrydelsesret, så skal du kontakte os hurtigst muligt på +45 86 12 22 88 eller post@xprint.dk,
og tydeligt informere os omkring at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Normalt er der ikke fortrydelsesret på kundetilpassede produkter. Xprint har alligevel valgt at give 8 dages returret på disse produkter. Hvis du benytter dig af returretten, får du refunderet beløbet svarende til selve produktionen, herunder print og indramning, men der er ingen returret på selve designudarbejdelsen. 

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering

  • Returvarer skal vedlægges kopi af originalfaktura samt oplysninger om, hvorvidt du ønsker varen byttet, eller om du ønsker pengene retur. I tilfælde af, at du ønsker pengene retur, skal vi også bruge registrerings- og kontonummer (IKKE kortnummer) på den konto, som pengene skal overføres til.
  • Returvarer håndteres i den rækkefølge, vi modtager dem. Har du ikke hørt fra os inden 5 hverdage efter indsendelse af returvaren, bedes du venligst kontakte os.
  • Ved returnering af varer, betaler du selv for forsendelsen.
  • Returvarer skal pakkes forsvarlig ind. Beskadigede returvarer, der modtages af Xprint, byttes eller refunderes ikke, hvis skaden er sket på grund af fejlagtig eller mangelfuld indpakning ved returneringen.

Visse produkter kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for produkter som er større end GLS max mål. Disse produkter skal have specialtransport. 

Dette gælder for alle produkter på Xprint.dk. Hos GLS må en pakke højst:
være 200 cm lang
veje 30 kg (max. 20 kg til PakkeShop)
Pakkens længde og omkreds må højst være 3 m. Den beregnes som 2 x højde + 2 x bredde + 1 x den længste side.

Udgifter til returnering af disse produkter kan forventes at koste op til 5.000 kr. da disse produkter ikke kan sendes med almindelig fragtselskab og kræver specialtransport.

F.eks. Hvis man køber et lærredsprint som er 3 x 3 m, så vil dette produkt kræve specialtransport.

Bemærk: Returvarer sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Reklamation

Efter købeloven gives der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået i op til 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Du kan som forbruger kræve omlevering af varen, såfremt reklamationen er berettiget, og omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for xprint, eller på anden måde er umulig.

 

Indlevering af eget motiv

Hvis du ønsker, at få produceret et motiv leveret af dig, er det dit eget ansvar, at have den nødvendige tilladelse til reproduktion af det leverede materiale. xprint.dk har intet ansvar for manglende hjemmel til reproduktion, mangfoldiggørelse eller udgivelser af skrift, tegninger, mønstre, illustrationer, tekster, varemærker, andre forretningskendetegn og øvrigt vareudstyr herunder formgivning eller andet, der kan være underkastet tredjemands rettigheder. Pådrager xprint sig ansvar overfor tredjemand i anledning af din manglende hjemmel, til udnyttelse af tredjemands tilkommende rettigheder, holder du xprint skadesløs for et sådan ansvar.

  • Xprint.dk forbeholder sig retten til ikke, at producere dine motiver såfremt Xprint.dk er i tvivl, om det strider mod lovgivning, eller kan virke stødende for nogen.
  • Xprint.dk forbeholder sig retten til ikke at producere dine egne motiver såfremt, det af Xprint.dk vurderes, til at være i for dårlig kvalitet.
  • Indleveret materiale vil ikke blive set af andre end medarbejdere hos Xprint.dk og evt. underleverandører, til Xprint.dk, uden dit samtykke.

 

Ophavsret

Indholdet af denne hjemmeside er ophavsretslig beskyttet, og tilhører Xprint eller virksomhedens tilknyttede fotografer, designere og kunstnere. Hele eller dele af billeder på hjemmesiden må ikke bruges uden xprint.dk’s tilladelse.

Billeder leveret af Xprint.dk må ikke reproduceres, og må ikke bruges i reklamesammenhæng uden xprint.dk’s tilladelse.

Gavekort

Vi tillader ikke køb af et gavekort med et gavekort. Hvis man alligevel gør dette vil vi annullere købet og informere kunden om dette.

Cookies

På xprint.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på xprint.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere xprint.dk.

Privatlivspolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Den dataansvarlige på xprint.dk er Illux A/S.

 

Behandling af personoplysninger

Når du foretager et køb, registrerer vi dine personoplysninger i vores system.
Vi passer naturligvis på dine oplysninger, og behandler dem i overensstemmelse med reglerne i Persondataforordningen/Databeskyttelsesloven.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Illux A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.
Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål,
som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener,
at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os p&aring: post@xprint.dk.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Xprint på +45 86 12 22 88 eller post@xprint.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2, 8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.03.2020